کلاس چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس در کودکان

چرتکه (Abacus) یک ابزار محاسباتی ساده است که ابداع آن به چند هزار سال قبل برمی‌گردد. مردم گذشته از این وسیله جهت تسهیل و تسریع در محاسبات روزانه خود استفاده می‌کردند. اگرچه امروزه برای انجام عملیات ریاضی، ابزار دیجیتالی پیشرفته‌تری ابداع شده است، اما به عقیده برخی از محققان، چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس در کودکان محسوب می‌شود. این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان مورد مطالعه قرار گرفته است و امروزه به عنوان بخشی از برنامه درسی در مدارس آموزش داده می‌شود. در این مطلب با فواید آموزش چرتکه در بهبود محاسبات ذهنی، تقویت هوش و … آشنا می‌شویم.

 

دوره‌های آموزشی چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس
دوره‌های آموزشی چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس

 

چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس

مهم‌ترین هدف آموزش چرتکه، انجام محاسبات به صورت ذهنی و تقویت مغز است. حین کار با چرتکه، هر دو نیمکره مغز، دست‌ها و حافظه به صورت هماهنگ با هم کار می‌کنند. این وضعیت بهترین حالت عملکرد مغز است و تکرار آن، تقویت و رشد سلول‌های مغزی را در پی دارد. کودکانی که مسائل ریاضی را به صورت ذهنی با چرتکه حل می‌کنند، به طور پیوسته مورد تشویق والدین و معلمان خود قرار می‌گیرند. دریافت بازخورد مثبت، افزایش قدرت یادگیری، و بهبود مهارت‌های ذهنی همچون خلاقیت، سبب افزایش اعتماد به نفس کودک می‌شود. بدین ترتیب بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند، چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس است.

 

افزایش تمرکز

علاوه بر این که چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس شناخته می‌شود، یادگیری آن، تمرکز کودکان را افزایش می‌دهد. در حین کار با چرتکه، دست و ذهن کودک فقط معطوف به حرکت مهره‌های چرتکه است و احتمال این که حواس او پرت اطراف خود شود، کاهش می‌یابد. روش‌های تجسمی که کودکان پس از تسلط اولیه در آموزشگاه چرتکه می‌آموزند، به آن‌ها کمک می‌کند یک چرتکه را در ذهن خود تصور کنند و به صورت مجازی محاسبات را انجام دهند. این روند قدرت تمرکز کودک را افزایش می‌دهد و در سایر حوزه‌های زندگی او نیز، اثرات مثبتی بر جای می‌گذارد.

 

تقویت حافظه

آموزش چرتکه به کودکان باعث تقویت حافظه تصویری آن‌ها می‌شود. چرا که کودک مجبور است در حین محاسبات، چند تصویر را به خاطر بسپارد. با تمرین مداوم، مهارت کودک در مشاهده دقیق و به خاطر سپردن مشاهدات افزایش می‌یابد. این مهارت که به آن قدرت یادداری در طولانی‌مدت گفته می‌شود، یک مهارت ضروری در برخی از مشاغل به شمار می‌آید و به صورت غیرمستقیم در سایر جنبه‌های زندگی فرد نیز اثر مثبت بر جای می‌گذارد.

 

بهبود توانایی حل مسئله

بسیاری از مزیت‌های آموزش چرتکه و مهارت‌هایی که کودک از این طریق کسب می‌کند، در سایر بخش‌های زندگی او اثر دارد. آموزش چرتکه با تقویت توانایی‌های حرکتی و تحلیلی، موجب حل سریع و آسان مسائل می‌شود. مجموعه اثرات ذهنی و روانی تکرار این فرایند، سبب بهبود توانایی حل مسائل بزرگتر در فرد شده و قدرت تحلیل ذهن او را در رویارویی با چالش‌های کار و زندگی آینده افزایش می‌دهد.

 

آموزش چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس

همان طور که خواندید، چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس در کودکان است و آموزش آن فواید زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی آن‌ها به همراه دارد. البته باید توجه کنید که یادگیری چرتکه تنها در صورتی برای کودک سودمند است که با بهترین شیوه‌های آموزشی همراه باشد. کودک باید به کار با چرتکه علاقمند باشد تا در اثر تمرین مداوم، مهارت‌های ذهنی او تقویت شوند. این امر تنها در حالتی محقق می‌شود که کودک در یک محیط آموزشی معتبر و زیر نظر معلمان متخصص و آگاه آموزش ببیند.

 

 

آموزشگاه رویش ذهن طلایی، به عنوان یک مؤسسه معتبر و مطمئن در زمینه آموزش چرتکه به کودکان، شناخته می‌شود. این مؤسسه تلاش می‌کند تا با آموزش چرتکه و به‌کارگیری جدیدترین متد اروپایی، به افزایش مهارت‌های ذهنی، خلاقیت و قدرت تحلیلی کودکان این مرز و بوم بپردازد. کمک به رشد همزمان دو نیمکره مغز، افزایش تمرکز، تقویت حافظه و بهبود یادگیری در کودکان از جمله اهداف آموزشی کارشناسان آموزشگاه رویش ذهن طلایی است. این مؤسسه با برگزاری دوره‌های آموزش محاسبات با چرتکه و به‌کارگیری شیوه‌های آموزشی صحیح و نوین، اهداف ارزشمند خود را دنبال می‌کند.

اکتبر 9, 2021

0 پاسخ به "کلاس چرتکه تقویت کننده هوش و اعتماد به نفس در کودکان"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق برای موسسه رویش ذهن طلایی محفوظ است.